вторник, 16 март 2010 г.

Понякога човек иска да отслабне, но резултати липсват въпреки усилията


Организмът трябва да получи достатъчно целулоза.
В такъв случай е добре да анализирате хранителните си навици и да разберете какво ви пречи да свалите ненужните килограми.

Причина 1
Не преценявате добре размера на порциите.
Резултатите от изследвания соча, че обикновено хората употребяват средно дневно 700 Ккал. повече, отколкото им се струва.
Изходът е един – правете точна сметка на всичко изядено, като предварително знаете колко калории съдържа всяка храна, включена в дневната ви диета.

Причина 2
Употребявате твърде много мазнини.
Стараейки се да избегнем маргарина, кравето масло, майонезата, мазните сосове, често забравяме, че продукти като месото, млякото, кашкавалът също съдържат доста мазнини.

Изходът е прост. Първо, организмът трябва да получи достатъчно целулоза, витамини А и С, фолиева киселина - всички те помагат за процеса на отслабване. Второ – откажете се от всичко пържено. Дори “полезните” растителни мазнини в разгорещения тиган стават вредни. Трето, купувайки си полуфабрикат, обращайте внимание върху етикета - мазнините трябва да са колкото се може по-малко.

Причина 3
Обикновено пропускате закуската.
Изследванията показват, че 35% от хората пропускат сутрешното хранене, защото смятат, че по този начин ще намалят количеството приемни калории. Практиката обаче показва, че пропуснатото сутринта количество храна се наваксва в течение на деня и в резултат на това се изяждат много “по-нездравословни” продукти, отколкото би трябвало.

Освен това да се закусва е полезно – неслучайно повечето специалисти твърдят, че това е най-важното хранене през деня.

От друга страна, най – много се пълнее, когато се яде преди сън.

Затова, вместо да бързате за работа с празен стомах, си пригответе овесени ядки или мюсли с мляко, изяжте някакъв плод или изпийте чаша сок.

Причина 4
Обичате да хапвате чипс и да пиете газираните напитки.
Ако наистина искате да свалите някой килограм, ще трябва да се откажете от този навик. На мястото на похапванията между основните хранения, най-полезни ще ви бъдат плодовете - ябълка, портокал, дори морков.

Причина 5
Пренебрегвате пълнозърнестия хляб.
А той не се прави от брашно, богат е на целулоза, сложни въглехидрати, витамини и микроелементи. Обичайните рафинирани хлебни изделия съдържат значително повече мазнини, захар, сол, вредни добавки и консерванти.

Изход: откажете се от белия хляб в полза на пълно зърнестия и овесените ядки.

Причина 6
Употребявате твърде малко калций.
Калцият заздравява костите и намалява риска от остеропороза – това е добре известен факт. По-малко хора обаче знаят, че този микроелемент спомага и за намаляване на теглото. Доказано е, че, за да запазим костите си здрави и да се преборим ефективно с излишните килограми, е необходимо да получаваме 1000-1200 мг калций дневно, при това желателно с храната.
Затова: изпивайте ежедневно 4 чаши мляко (по-добре нискомаслено) - това ще удовлетвори ежедневната ви потребност от калций. Млякото може да се замени с портокалов сок. Изварата, повечето риби, киселото мляко, нискомасленият кашкавал, смокините, морковите, ябълките също са добър източник на калций.

Причина 7
Не оценявате достатъчно бобовите култури.
Соята, грахът и фасулът са превъзходен източник на растителни белтъчини, целулоза и сложни въглехидрати, при това напълно лишени от наситени мазнини и холестерол.
Препоръчително е този тип храна да присъства всекидневно в храната – поне по веднъж..

Причина 8
Мислите, че не можете да живеете без захар.
Средно по статистика всеки човек употребява около 80 кг захар годишно. 75% от захарта се съдържа в продукти като бонбоните, сладките, подсладеното мляко, газираните напитки и т.н.

Вместо да се “глезите” с подобни лакомства всеки ден, поставете си като правило: сладко - веднъж седмично. Ако четете внимателно етикетите на храните, няма да е толкова трудно да намалите в диетата си тези с голямо количество захароза, фруктоза и глюкоза.

Няма коментари:

Публикуване на коментар