петък, 12 юни 2009 г.

Преодолей болката с медитация!

Преодолей болката с медитация!


Чрез медитация човек може да се пребори дори с хроничната болката. Продължителните занимания с медитация позволяват в значителна степен да се намали чувствителността към болката. Положителният ефект се осъществява чрез бавното дишане, което оказва благотворно влияние на сърдечната и дихателната система, а освен това успява да контролира и нашата чувствителност към болката. Медитацията включва широк спектър от методики, които подобряват и физическото и психическото здраве - например уравновесено дишане, начини за фокусиране на вниманието, специални пози за релаксация и задържани на равновесието и гъвкавостта на тялото.
Четири основни елемента обединяват медитацията с традиционната йога и тай чи:
- занятията се провеждат на тихо място;
- необходима е правилна осанка при изпълняване на упражненията;
- трябва да е налице фокусиране на потока от мисли,
- човек трябва да се научи да се абстрахира от звуците и образите от външния свят.
Оказва се, че абстрахирането от болката с помощта на медитацията е помагало на хората да не усещат повишаването на температурата. Човешкият мозък има много по-голям контрол над тялото, отколкото е традиционно да се смята в медицината. Различните медиативни методи помагат за активирането на ендорфините в мозъка, а тези вещества притежават обезболяващи свойства подобно

Няма коментари:

Публикуване на коментар